سوالات و شبهات مختلف یک همجنسگرا ۱۴۰۱/۰۴/۲۸ - ۴۴ بازدید

سلام،خسته نباشید
حکمت حرام بودن همجنسگرایی در اسلام چیست؟؟
در روانشناسی پدیده عشق رو همگانی یعنی بین مرد و مرد و زن و زن و مرد و زن می‌دونه این یک نیازی در انسان هست
و اینکه عشق در خودش رابطه جنسی داره و انسان رو به اون سمت میکشونه و در ایندهم شک نیست که نیازی برای انسان است
و پیشنهاد شما برای ازدواج این افراد چیه؟ یعنی میتونن که با جنس مخالف ازدواج کنن؟
خوب اگر ازدواج بکنن باعث ایجاد سردی در رابطه و طلاق میشه چون اون مردی که عاشق مرد دیگه ای بوده براش قطعا سخته که ببینه معشوقش با کسی همخواب شده خوب این اتفاق باعث ایجاد سردی در رابطه شده و نتیجه ان نارضایتی و طلاق میشود
و اگر هم ازدواج نکنن خوب نیاز جنسی خودشون رو چه جوری باید تامین کنن؟؟
اسلام هم عشق بین همجنس رو مشکلی نمیدونه تا جایی که منجر به رابطه جنسی نشه
خوب با این وضعیت عشق که رابطه جنسی رو در بر داره چکار باید بکنن اون دو تا همجنس
و همه اینا از نظر اسلام رد شده یعنی همان همجنسگرایی
اما علم روانشناسی این ها رو تایید می‌کنه
۱_ رابطه جنسی رو غریزی می‌دونه و در ۱۵۰۰ حیوون دیده شده که حیوانات بر اساس غریزه کار میکنن
۲_ همجنسگرایی رو ژنیتیکی می‌دونه
۳_ اصلا هم این اتفاق رو بیماری نمیدونه
نظر شما چیست؟
ممنونم

با عرض سلام و سپاس از اینکه پرسمان را برای پاسخ و راهنمایی برگزیده اید، پرسشگر گرامی، با توجه به اینکه در نامه ی خود سوالات مختلفی را مطرح فرموده اید من آنها را یک به یک مطرح و به پاسخ گویی می پردازم.
فرموده اید:« حکمت حرام بودن همجنسگرایی در اسلام چیست؟؟» ابتدا باید عرض نمایم که بین فلسفه یا حکمت یک حکم با علت تشریع یک حکم متفاوت است
1- علت حکم، علت حکم باعث تنقیح مناط می شود یعنی روایات علت صدور حکم را فرموده اند و شما می توانید ملاک را بگیرید و به سایر موضوعات تعمیم دهید بطور مثال روایات می فرمایند که خمر(مشروبات الکلی) حرام است زیرا باعث زایل شدن عقل می شود، پس ملاک در اینجا زایل شدن عقل است و هر چیز که ذاتا باعث زایل شدن عقل بشود حرام می شود مثل هروئین، شیشه و سایر موادی که عقل را زایل می کنند.
2- فلسفه ی و حکمت حکم، مشعر به علت صدور حکم نیست و نمی توان از آن ملاک و مناط استخراج کرد بلکه می تواند یکی از مرجحات صدور حکم باشد
بنابراین اگر در بحث فلسفه ی احکام، برای یک حکم شرعی یک یا چند حکمت شمرده شد، نباید اشکال کرد که چرا مثلاً در یک مورد خاص این حکمت وجود ندارد، امّا آن حکم عمومیّت دارد، چرا که ممکن است مصالح دیگری جایگزین آن شوند که ما از آن ها بی خبریم. اساساً بحث از حکمت ها و مصالح برای اطلاع و بصیرت بیش تر از رموز و اسرار قوانین دینی است نه برای پذیرش و ردّ یا نقد آن ها .
در برخی منابع یکی از فلسفه ها و حکمت های حرمت همجنس بازی قطع نسل بشر شمرده شده است اما علت حرمت این عمل آسیب زا قطع نسل بشر نیست.
فرموده اید:«در روانشناسی پدیده عشق رو همگانی یعنی بین مرد و مرد و زن و زن و مرد و زن می‌دونه این یک نیازی در انسان هست و اینکه عشق در خودش رابطه جنسی داره و انسان رو به اون سمت میکشونه و در ایندهم شک نیست که نیازی برای انسان است» روانشناسان محور سلامت روان را سه موضوع معرفی می کنند :
1- داشتن حس مفید بودن که به معنای داشتن شغل است
2- ازدواج که به معنی نثار عشق به دیگری و دریافت عشق از اوست(البته عشق به معنای احساس ناب انسانی است که تمام فضاهای زندگی را پوشش می دهد نه عشق به معنای هوس، که تکانه ی مشترک بین انسان و حیوان است).
3- فرزند پروری یعنی داشتن کسانی که شخص به آنها عاشقانه محبت کند و از طرف آنها محبت دریافت کند.
مولفه دوم و سوم مشخص می کند که چه چیزی نرمال و چه چیزی غیر نرمال است.
فرموده اید:«پیشنهاد شما برای ازدواج این افراد چیه؟ یعنی میتونن که با جنس مخالف ازدواج کنن؟» بین ترنسیسم و همجنس گرایی تفاوت بسیار است همجنس گرایی و همجنس بازی یک انحراف جنسی است که باید درمان شود اما ترنسیسم در برخی حالات اختلال هویت جنسی است که علل مختلفی دارد واگر ثابت شود که شخص یک ترنس واقعی است نه تلقینی، قوه ی قضاییه اجازه تغییر جنسیت برای او صادر می کند که می تواند مطابق میل خود ازدواج نماید.
فرموده اید:«خوب اگر ازدواج بکنن باعث ایجاد سردی در رابطه و طلاق میشه چون اون مردی که عاشق مرد دیگه ای بوده براش قطعا سخته که ببینه معشوقش با کسی همخواب شده خوب این اتفاق باعث ایجاد سردی در رابطه شده و نتیجه ان نارضایتی و طلاق میشود» پرسشگر گرامی، ازدواج مذکر با مذکر در شرع اسلام که آخرین نسخه ی هدایت بشر است و قانون جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نشده است و اگر صورت پذیرد در چهارچوب انحرافات جنسی (پارافیلیا) شناخته شده و برای عاملین در صورت اثبات شدن مجازاتهایی تعیین شده است.
فرموده اید:«و اگر هم ازدواج نکنن خوب نیاز جنسی خودشون رو چه جوری باید تامین کنن؟؟» همانطور گه در سطور پیشین عرض شد چنین افرادی برای روشن شدن صورت مسئله قبل از هر اقدامی باید به یک روانشناس بالینی مراجعه کنند.
فرموده اید:«اسلام هم عشق بین همجنس رو مشکلی نمیدونه تا جایی که منجر به رابطه جنسی نشه» بین همجنسگرایی اصطلاحی با گرایش به همجنس که ممکن است بخاطر مشکات تربیتی و بروز مشکل در گذر از وهله های رشدی و به صورتهایی در برخی وجود داشته باشد متفاوت است، هجنسگرایی اصطلاحی شامل گرایش درونی به همجنس و رفتار خارجی(همجنس بازی) می شود. با این مقدمه به عرض می رسانم که وابستگی به همجنس که شما از آن به عشق به همجنس یاد کرده اید جاده ای است که در آن به ناچار همجنس بازی هم به وجود می آید لذا ما باید تمایلات و هوسهای غریزی خود را که از مغز کهنه برمی خیزد و مشترک با حیوانات است با کورتکس مغزمان که مختص به انسانها است و جایگاه عالی عقل و منطق است کنترل و مدیریت نماییم تا به مشکلات روحی و روانی و اجتماعی برخورد نکنیم.
فرموده اید:«خوب با این وضعیت عشق که رابطه جنسی رو در بر داره چکار باید بکنن اون دو تا همجنس» همانطور که عرض کردم این عشق نیست بلکه یک کشش غریزی است که مربوط به مغز کهنه یا قدیم است که مشترک با حیوانات است و چون ما انسان هستیم باید آنرا با استفاده از کورتکس مغز مدیریت نماییم.
پرسشگر عزیز، هرکسی که بر کششهای غریزی و تکانه های مختلف خود کنترل اعمال نکند اعتماد به نفس اش کاهش یافته و در زندگی دچار مشکلات متعدد می شود طبق تحقیقات انجام شده کسانی که کنترل برتکانه و هیجانات خود دارند در عرصه های مختلف زندگی موفق‌تر عمل می‌کنند و کمتر دچار زیان می گردند. چندین دهه پیش در یکی از کشورهای اروپایی تحقیقی جالب به این مضمون انجام گرفت که تعدادی کودک را روی صندلی هایی نشاندند و روی میز جلو آنها شیرینی ای بسیار خوشمزه قرار دادند و از آنها خواستند که تا ده دقیقه به این شیرینیها دست نزنند، آنها بچه ها را با دوربین مدار بسته تحت کنترل داشتند، برخی از این بچه ها تا یک دقیقه بیشتر نتوانستند خود را کنترل کنند و به شیرینی ها حمله ورشدند برخی دو دقیقه و یک دو نفر در عرض ده دقیقه به شیرینی ها دست نزدند محققان این بچه ها را در 25 سال آینده زیر نظر گرفتند و ملاحظه نمودند که بچه هایی که کنترل بیشتری بر خود داشتند و توانسته بودند دقایق بیشتری در مقابل خوردن شیرینی مقاومت کنند در عرصه‌های مختلف زندگی از جمله شغل و ازدواج موفق تر عمل کردند.
فرموده اید:«و همه اینا از نظر اسلام رد شده یعنی همان همجنسگرایی اما علم روانشناسی این ها رو تایید می‌کنه» پرسشگر عزیز ما دو نوع روانشاسی داریم روانشناسی زرد یا بازاری و روانشناسی اصیل علمی، احتمال دارد که مراد شما روانشناسی زرد باشد که اعتبار علمی ندارد.
فرموده اید:« رابطه جنسی رو غریزی می‌دونه و در 1500 حیوون دیده شده که حیوانات بر اساس غریزه کار میکنن» همانطور که عرض شد انسان با حیوانات در مغز کهنه یا مغز قدیم که همان ساقه ی مغز است مشترکند این قسمت از مغز مرکز غرایز مختلف حیوانی است اما چون ما انسان هستیم باید عرایز حیوانی خود را به وسیله ی بخش انسانی مغزمان مدیریت نماییم تا به مشکللات مختلف دچار نشویم. همانطور که عرض کردم: هرکسی که بر کششهای غریزی و تکانه های مختلف خود کنترل اعمال نکند اعتماد به نفس اش کاهش یافته و در زندگی دچار مشکلات متعدد می شود
فرموده اید:«همجنسگرایی رو ژنیتیکی می‌دونه: همجنسگرایی اصلا و ابدا ژنتیکی نیست البته همانطور که عرض کردم TS می تواند منشاء ژنتیکی داشته باشد که آنهم راهکار خاص خود را دارد که به عرض تان رسید.
فرموده اید:« اصلا هم این اتفاق رو بیماری نمیدونه» همجنسگرایی اصلا و ابدا ژنتیکی نیست البته همانطور که عرض کردم TS می تواند منشاء ژنتیکی داشته باشد که آنهم راهکار خاص خود را دارد که به عرض تان رسید.
کلام پایانی اینکه اسلام آخرین نسخه ی هدایت بشر است که از طرف پروردگار جهانیان توسط حضرت رسول صلوات الله علیه، به ما ابلاغ شده است و اگر کسی خواهان سربلندی و موفقیت در دنیا و سعادت در جهان جاوید است لازم است به احکام و قوانین اسلام توجه خاص نماید.

نظرات

 

در صورتی که قصد ثبت سوال دارید، می توانید از طریق صفحه جستجو اقدام به ثبت سوال نمایید. در غیر اینصورت با استفاده از فرم زیر نظر خود را برای ما ارسال نمایید.




حاصل جمع را در کادر وارد کنید